Wednesday, May 25, 2016

Yeşil humus ya da Jade ;)

Aslında humus severim ama tahin tadının baskın olduğu bu tanıdık lezzet bir süre sonra insana fazla tanıdık gelebiliyor. Eğer sizin için de böyleyse yeni bir şeyler deneme zamanı gelmiş demektir. Yaşasın nohut, maydonoz, limon ve zeytinyağı, sizi seviyorum! Tüm bitki tanrıları adına... Tahin harika ama bence olmazsa olmaz değil.  Öyleyse gelelim tarife:

Yeşil humus ya da Jade:
Alıştığınız humusa taze bir alternatif.

Malzemeler:
1.5 bardak suda bekletilmiş nohut*
1/2-1 demet maydonoz
1-2 yemek kaşığı labne (tercihe bağlı)
4-5+ yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 limon suyu
Tuz
Beyaz karabiber

Zeytinyağı oranı gözünüze fazla gibi görünürse normalde içine çılgınca tahin eklediğinizi ve tahini denklemden çıkardığımızda kalan boşluğu aklınıza getirin ve içiniz rahat olsun. Izgara sebzelerle ya da benzeri masum ve temiz besinlerle bir araya getirmeniz yeterli olacaktır.

Nohutları haşlayın. Yeterince soğuduktan sonra tüm malzemeleri mutfak robotundan geçirin ve aklınızı kaçırmaya hazırlanın. Ben en çok sade bir şekilde parmaklamayı ya da yukarıda önerdiğim gibi ızgara sebzelerin yanında servis etmeyi seviyorum.

Hot tips for hot chicks:
- Eve kuru nohut, barbunya vs. aldığım zaman 1 kg kurutulmuş bakliyatı dev bir kabın içinde içme suyunda ıslatarak bir gece bekletiyorum. Daha sonra 1-1.5 bardaklık porsiyonlar halinde buzluğa atıyorum. Ama haşlamadan. Yani kendime asla fazla iş çıkarmıyorum, mutfakta vakit geçirmek güzeldir ama hayatınızı mutfakta geçireceğinize gidip biraz Jade çalışsanız daha iyi değil mi? Böylece canım istediği anda ıslatılıp dondurulmuş nohutları buzluktan çıkarıp şak diye haşlıyorum ve dondurmadan önce ön haşlama yapmadığım için de aman erir mi, yamulur mu gibi bir derdim olmuyor.

O zaman Jade! 
Jade denen hareket adını onu ilk kez yapan Jamilla Deville'in sahne adının ilk hecelerinden alıyor (Ja+De) ama aynı zamanda yeşil renkli bir değerli taş olan "Yeşim" anlamına da gelerek yeşil humusumuza ilham veriyor :)

Zorluk seviyesi PDC Level 5 olan Jade adlı hareketi çalışmak için Cleo the Hurricane'den küçük bir tutorial:





Ve Aerial Amy'den Jade ipuçları: tıkla!

Ve de Joy G. Wild'dan sağlam bir Jade tüyosu: burada!

Rock the kitchen, burn the pole!




No comments:

Post a Comment