Sunday, November 13, 2016

Kakaolu fudge brownie - yüksek proteinli, şekersiz, vegan...

Öyle bir brownie olsun ki hem sağlıklı, hem lezzetli, hem de proteini yüksek olsun. Bence olur, neden olmasın dedim ve bu hafta sonu bir günde iki farklı stüdyoyu ziyarete giderken elim boş gitmemek için aşağıdaki tarifi uydurdum. Çok da iyi de oldu, çok da güzel de oldu :)))


Cumartesi günü önce WOW Asia'da Özgenin şahane organizasyonuyla Miss Pole Dance Australia'nın bir kısmını izledim ve bu sayede Michelle Shimmy'nin aşırı politik post-feminist gösterisini de kaçırmamış oldum. Doğrusu izlediğim en eğlenceli yarışmalardan biriydi ve özellikle de Pole Sport yarışmalarına bin basardı... Çünkü benim sevdiğim Pole yarışmaları aşırı sportif ya da teatral olanlar değil hem akrobatik, hem güçlü, hem de seksi ve yaramaz olanları... 

Semaverde çay, simit ve pole! :)
Fakat WOW Asia'da fazla kalamazdım çünkü Beylikdüzü'nde bir pole randevum vardı. Her ne kadar Moskova'dan daha yakın olsa da ;) normalde cebime para koysalar gidiş dönüş 4 saat yolu Metrobüs'te ayakta asla gitmem ama konu pole olunca her şey değişiyor işte... Günün kalanında Pole2Fit'e ulaşmayı başardım ve Alla'nın dersine katıldım. İşin statik kısmında büyük çuvalladım çünkü Türkiye'de pole eğitimi genelde statik'le başlamıyor. Arkasından da Alla ile bazı klasik hareketleri temizleme fırsatı buldum ve anladım ki bir santimetrelik açı değiştiren küçük ipuçları ve düzeltmeler inanılmaz fark yaratıyor. Bu arada stüdyo da şahane görünüyor ;)

1 santimetre hayatınızda çok şey değiştirebilir...
Luna artık kes tatavayı da şu brownie'nin tarifini ver dediğinizi duyar gibiyim :) 

İşte karşınızda pole ziyaretlerine eli boş gitmek istemediğim için ortaya çıkan tarif...

Kakaolu Fudge Brownie

  • Yüksek proteinli
  • İşlenmiş şeker içermiyor
  • Vegan 
  • İçi ıslak ve çok lezzetli :)

-1 bardak tam buğday unu ya da soya unu
-1 bardak yulaf ezmesi
-1.5 bardak kuru üzüm (kahverengi, siyah değil) ya da çekirdeği çıkarılmış hurma
-1/2 bardak keten tohumu (yumurta yerine)
-1/2 bardak iç kabak çekirdeği
-5 yemek kaşığı kakao
-1.5 yemek kaşığı bal ya da vegan opsiyon olarak pekmez, akçaağaç şurubu vs.
-3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
-1.5 çay kaşığı kabartma tozu
-1 yemek kaşığı vanilya şurubu (ben evde kendi yaptığımı kullanıyorum ama 1-2 çay kaşığı toz vanilya da kullanabilirsiniz)
- su (ölçmedim ama yarım ya da dörtte üç bardak olabilir. azar azar ekleyin. aşırı sıvı olmayan ama çok da katı gelmeyen bir brownie kıvamı yakalamaya çalışın. malzemeyi kalıba tam olarak sıvı gibi dökmeyeceksiniz, spatula ya da kaşığa ihtiyacınız olacak, öyle düşünün.)
+ üzerine serpmek için bolca toz tarçın

Üzüm/hurma, keten tohumu ve iç kabak çekirdeğini üzerini örtecek kadar sıcak suda 10-15 dakika ıslatın. Suyunu süzdükten sonra malzemelerin geri kalanı ve suyla mutfak robotunda taneleri olabildiğince eriyene kadar işleyin. Karışımı hafifçe yağlanmış bir kalıba alın ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35 dakika pişirin. Fırından çıkardığınızda brownie'nin içi hala ıslak olacak o yüzden kesmeden önce - mümkünse :) - tamamen soğuyana kadar bekleyin. Üzerine tarçın serpmeyi unutmayın.

Afiyet olsun!

Ha bu arada Miss Pole Dance Australia'yı da Miss Philly kazanmış, haberiniz olsun...







No comments:

Post a Comment