Sunday, September 18, 2016

Krom Sohbetleri 2 - Ustalara saygı: Joy G. Wild

Pole Sohbetleri serisinde ikinci konuğumuz Ustalara Saygı kuşağından ve biraz da Alacakaranlık Kuşağından, yer yer tekinsiz karanlıkları, yer yer göz alıcı ve esprili fantastik renkleriyle kendi galaksisi ve kendi gezegeninden şahsına münhasır gezgin bir ruh: Joy. G. Wild...


Eski Karaköy stüdyosunda hayatımın ilk pole dersimi aldığım eğitmenim olmasının yanı sıra WOW'un kurucu ortaklarından biri olarak pek çoğumuz bugün birbirimizi tanıyorsak bunu ona borçluyuz, yani yaptığı her şey ve tüm marifetleri bir yana Türkiye'de Pole Dans'a en çok emek veren isimlerden biridir Joy. G. Dolayısıyla da pek çoğumuzun üzerinde emeği vardır ve kendisine ne kadar teşekkür etsek azdır...



Aynı zamanda kendisinin İstanbul'da 3. şubesini açan WOW stüdyolarında eğitmenlik ve taze kan -yani yeni eğitmenler yetiştirme- çalışmalarının yanı sıra yurtdışında pek çok uluslararası organizasyonda ülkemizi temsil ettiğini ve 2014 Belçika Pole Fusion yarışmasında birinci olduktan sonra, 2015 yılında International Dutch Pole Art yarışmasından da Profesyonel kategoride hem "Birincilik" hem de "En İyi Trick" ödüllerini toplayıp geldiğini de ekleyelim.


Pole Dansa ne zaman ve nasıl başladın?

Uf, hikaye çok uzun ama özetle, 2011 yılında deli deli işler yapmak için çıktığım bir Avusturalya seyahatinde pole ile tanıştım. Sirk alet edevatları yapımını öğrenmek için gitmiştim. O sıralarda ağırlıklı statik trapez çalışıyordum fakat yanında çalıştığım adam Chinese Pole'cu çıktı. Dolayısıyla önce Chinese Pole ile kaynaşıp "bir direğe aşık oldum" diyebilirim. Daha sonra tırmanacak başka direkler arayışında, kendimi kıtanın en seksi polecularını yetiştiren (Felix Cane, Cleo the Hurricane, Michelle Shimmy) Bobbi'nin stüdyosunda, topuklu ayakkabılarla akrobasi yapan kadınlara ağzım açık bakarken buldum! O gün bugündür hayatım yarı çıplak seksi ninjalarla dolu.

Favori pole fotoğrafın?


İlk nemesis’in hangisiydi?

İlk gerçek nemesis hareketim Phoenix'ti. 2 sene çalıştım yapabilmek için. Hala ara sıra gidip geliyor kerata...

Şu anda hangi hareket üzerinde çalışıyorsun?

Brachial to Brachial diye bilinen, ağırlıklı Heidi Coker tarafından yapılan bir flip üzerine çalışıyorum. Pole'un bir yanından öbür yanına havada parende atarmış gibi geçiliyor. Bir de Rainbow Marchenko'ya heveslendim ama hareketi denemeye girişmeden önce omurga ve bacak esnekliğimi arttırmak için çalışıyorum şu aralar.

Sana göre ideal bir antrenmanın anatomisi nasıl olmalı?


Antremanın ana hatlarının önceden belli olması bence çok önemli. Özellikle ısınma, hem mental hem fiziksel olarak antremanın içeriğinde ihtiyaç duyulacak şekilde yapılmalı. Doğru planlanmış ısınmanın verimliliğe ve performansa katkısı inanılmaz, sakatlanma riskini düşürmesi de bonus tabii ki. Haftalık olarak düşünüldüğünde ise ben Pole üzerinde sadece 2 gün çalışmayı ve kalan günlerde destekleyici güç/koordinasyon/denge/esneme antremanları yapmayı tercih ediyorum. Pole bedenin kas dengesini bozmaya meyilli bir yapıya sahip olduğu için bedenim bu şekilde daha iyi hissediyor. Fakat bu kişiden kişiye değişebilir tabii, önceliklere bağlı biraz sanırım :).

İyi bir eğitmenden ne beklersin?

Adaptasyon yeteneği ve paylaşma tutkusu! Bir hareketi sadece tek bir şekilde anlatabilen eğitmenlere saygı duymakta zorlanıyorum. Herkes farklı bir şekilde öğreniyor sonuçta, uyum sağlayabilmek ve işe yarayan iletişimi bulana kadar farklı anlatımları denemek önemli.

Hayalindeki ideal öğrenci nasıl biri?

Yaaaağğğ, benim öğrencilerimin hepsi ideal öğrenci :)))) Bana kalırsa öğrenmek isteyen ve bunun için çaba gösteren her öğrenci idealdir. Bu konuda asla seçici değilim, bütün öğrencilerimi çok seviyorum, hepsinden farklı farklı şeyler öğreniyorum. Ne kadar çeşitli öğrencim olursa ben de eğitmen olarak o kadar gelişiyorum.

En büyük destekçin kim?

Kardeşim Selen! Vallahi bazen o olmasa ne yapardım bilemiyorum.

Karaköy günlerinden...
Pole Blues’la ve yoğun antrenman dönemlerinde yorgunlukla nasıl savaşırsın?

Ben motivasyonumu pek kaybetmiyorum açıkçası. Hareket etmeyi o kadar çok seviyorum ki antreman yapmadan duramıyorum desem yeridir. Sanırım biraz hiperaktifim, o yüzden bedenim yorgun olmayınca bana bir haller oluyor! Dolayısıyla yorulmayı seviyorum bir bakıma. Ama yemek ve uyku düzenime inanılmaz dikkat ediyorum, o da çok etkili oluyor.

Nasıl beslenirsin?

Vegan ve oldukça sağlıklı besleniyorum. Yemek yapmaya, yeni tatlar keşfetmeye bayılıyorum. Beslenmenin antremana katkısını deneyerek fark ettikten sonra düzgün beslenmeye özen göstermek hayattaki önceliklerimden oldu.

Favori antrenman sonrası yiyecek/içeceğin?


Bol antioksidanlı ve C vitaminli smoothie'ler, bir tas meyve ve bir avuç fındık/badem. Hiç bir şey hazırlamamışsam bile mutlaka bir adet muzum olur yemek için.

Bize kendi mutfağından bir yemek tarifi verir misin?

Değişikli Humus:
Malzemeler:

-2 Avokado
-Nohut (yarım paket ıslatınız bir gece önceden)
-Sarımsak (7-8 büyük diş)
-Limon (1 ya da 2 adet)
-Tahin
-Taze nane (yarım demet)
-Maydanoz (yarım demet)

Bir gece önceden ıslatılmış nohutu o pişmek istememesine rağmen ısrarla haşlıyoruz (düdüklüye can kurban). Kalan malzemeleri devasa bir kasenin içine atıp blenderla kaynaştırıyoruz. Sarımsakları döverek atınız ki bütün bütün ağzınıza gelmesinler, bazen iyi saklanıyor keratalar. Tahini kafanıza ve damak tadınıza göre ayarlayabilir, cesaretiniz varsa Tabasco, chilli sos veya pul biber ekleyebilir, ya da curry ile gününüzü şenlendirebilirsiniz. Kırılmış ceviz serpilerek servis edince de pek tatlı duruyor. Afiyet olsun.

Güncel stretching hedeflerin neler?

O diz arkası kafaya değecek arkadaş!!!

Favori stretching ipuçların?

Uffff. Stretching bedenden bedene çok farklılık gösteren, aslında oldukça karmaşık bir konu. Hangi tarz olursa olsun, en önemlisi kendini dinlemek ve "acı" yerine "rahatsızlık" hissinde dolaşmak. Stretching en ciddi sakatlanmaların yaşanabileceği bir antreman çeşidi, acı varsa biraz geri çekilmek ve zorlamamak önemli.

Sana göre sakatlanmadan güvenli pole yapmanın birinci şartı?

Düzenli prehab egzersizleri ve aktif mobiliteyi arttıracak (o herkesin çok sıkıldığı için asla yapmadığı) egzersizler. Düzenli derken kastım her gün bu arada... Bir de hazır olmadığın harekete bodoslama girişmemek arkadaş! Emin değilse kişi, bir bilene danışmalı mutlaka.

Eğitmen ve stüdyo sahibi olmak sana neler kattı?

Ben baya çocuk sahibi olmuş gibi hissediyorum ya! Sorumluluk bilincim hep vardı ama sanki daha da bir genişledi. Senelerce kendimi geliştirmek için yaptığım araştırma ve farklı spor/dans alanlarını bir araya getirip, insanların hayatını güzelleştirmek ve kalitesini arttırmak için efektif bir şekilde kullanabilmek beni çok mutlu bir birey yaptı. Emeğinin karşılığını parıldayan gözler ve mutlu insanlar olarak almanın tatmini paha biçilmez. 

Pole yarışmaları senin için ne ifade ediyor?

Pole yarışmaları benim için kendimi ifade ettiğim ve yeni insanlarla tanıştığım bir araç. Performans yapmayı ve hikayelerimi paylaşmayı seviyorum, derece almak için yarışmıyorum kesinlikle. Hatta diğer katılımcıların stresi rahatsız edici bile oluyor bazen, keşke derecelendirme kavramı olmadan da sahne alabileceğimiz daha çok festival ve gösteri imkanı olsa. Zaten bundan sonra kendim yarışmaktansa, yarışmak isteyen öğrencilerime koçluk yapmayı tercih edeceğim sanırım.

2015 International Dutch Pole Art Championship
Profesyonel Kategori Birincilik Ödülü Performansından
Sana göre Pole’a en çok yakışan müzik hangisi?

Ay hepsinin tadı bir başka, ama mistik ve ürkütücü/garip müzikleri özellikle seviyorum.

Burcun ne?

Balığk.

En sevdiğin şehir?

Açık ara Barselona!

Pole stilini nasıl tanımlarsın?

Şahsına Münhasır :))). Pole'cu arkadaşlarım her stile kendi tarzımı kattığımı söylüyorlar. Stiller arası geçiş ve füzyon yapmayı seviyorum, belirli bir stilim yok.

Vazgeçemediğin pole hareketi?

Topukluylaysam Jade, her şekilde Janeiro! Old school iyidir...

Pole dışında Pole için seni en çok destekleyen aktiviteler neler?

Parkur, akrobasi, street workout, handstand, tırmanış, dans... Ne kadar farklı disiplini düzenli olarak yaparsam beden/mekan/hava farkındalığım o kadar artıyor. Bazen farklı bir bakış açısı ile pole'a geri dönmek için özellikle pole'dan uzak durup diğer yönlerde kendimi geliştirip yeni birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Son 2 ayır hiç pole yapmadım mesela :) ama o kadar çok şey öğrendim ve fiziksel/mental olarak geliştim ki anlatamam. Şimdi tekrar pole'a geri dönmek ve neler yapabildiğimi görmek için çok heyecanlıyım! Özlemek de güzel oluyor bazen ya :).


Pole’suz bir fotoğrafın?

Bir tane normal fotoğrafım yok yemin ediyorum...


Favori Pole yıldızın?

Yvonne Smink, aynı zamanda favori antreman arkadaşım. Hatun çok iyi... Bir de Kapi Huria, çok tanışmak istiyorum onunla da.

Bize iham verici bir pole videosu tavsiye eder misin?

Hala bugüne kadar izlediğim en duygusal ve tüylerimi ürperten pole videosudur. Ayıca o kızın ayaklarını yerim! Ayrıca annem n'apıyonuz, 10 dakika ne demek ya!!!



Çalışmalarında sana ilham veren bir görsel ya da özlü sözü bizlerle paylaşır mısın?

Instagram’da kimleri takip edelim?

instagram.com/yuenjon
instagram.com/hunterfitness
instagram.com/awakengymnastics
instagram.com/veganfitness
instagram.com/estefjimpa
instagram.com/yvonnesmink

Son günlerde sende Pole’un üzerine atlama isteği uyandıran şarkı?

Chet Faker - I'm into you


Seni en iyi yansıtan hayvan hangisi?

Tembel Hayvan ile Atılgan Kaplan arasında gidip geliyorum valla günüme göre değişiyor :).

Fantastik bir evrende kim ya da ne olurdun? 

Valla kendim olmaktan baya memnunum aslında ama kocaman, ihtiyacım olduğunda saklayabildiğim siyah kanatlarım olsa fena olmazdı - bir rüyamda kürek kemiklerimden çıkan çok görkemli kanatlarım vardı da, çok canım istedi uyanınca :).

Hakkında pek çok kişinin bilmediği bir şey?

2 sene önce otistik spektrumunda olduğumu öğrendim, hazmetmesi ve tam olarak ne ifade ettiğini anlaması biraz uzun sürdü ama kendimle barıştıktan sonra bunu bir engel değil süper güç olarak görmeye karar verdim. İleride otistik çocuklar ve aileleri arasıdaki iletişimi iyileştirebilecek, onları ilaçla değil hareketle sosyalleştirebilecek bir proje oluşturmak istiyorum. Bir de çok ciddi seviyelerde bir "nerd" lük kapasitem var 👊💜💪.

No comments:

Post a Comment