Tuesday, December 13, 2016

Krom Sohbetleri 3 - Akademiden yükselen yıldız: Burcu Yüce

Pole Sohbetleri serisinde üçüncü konuğumuz akademik kariyerini ve tüm deneyimini Pole aşkına kanalize etmeyi tercih etmiş okullu bir balerin, antrenör ve yönetici: Burcu Yüce... Türkiye'de Pole Dans denince ilk akla gelen ve ülkemizde pole'u "göklere taşıyan" önemli isimlerden biri. Henüz yüz yüze tanışmış olmasak da kendisinin bu işi ne kadar ciddiye aldığını, pole sporu ve sanatının Türkiye'de 'ciddiye alınması' için elinden geleni yaptığını, elini attığı her işten yansıyan güçlü ve disiplinli enerjiyi hissetmemek mümkün değil.



Çocukken bale yapmak için ölüp bittiğimi hatırlıyorum. Ve ailem bu isteğime kayıtsız kalmayıp beni hemen Hacettepe Konservatuarı'nda bale eğitimi veren bir aile dostumuza götürmüştü. Ne var ki bedenim bu iş için yeterince elverişli değildi. Belki yapabilirdim ama çok güçlük çekerdim... Ve bale macerası benim için bu şekilde başlamadan bitti. Oysa ben o yaşta zaten balerin olmak ve kariyerimi (!) bu şekilde tasarlamak değil, sadece birazcık tütü giymek ve parmaklarımın ucunda dans etmek istiyordum... Derken 20'li yaşların sonunda hobi olarak modern dansla ilgilendim ve 37 yaşında da pole dansa başladım. "İyi de Luna, Türkiye'de Pole'a emek veren isimler arasında ilk akla gelen dansçı ve eğitmenlerden Burcu Yüce'yi bize tanıtacak yerde ne diye kendinden bahsediyorsun?" diyorsanız haklısınız ama sabredin, konuya geliyorum... Ben küçükken bale'ye gönderilmeyen çocukların sonradan pole dansçı olduğunu düşünüyordum ve emin olun ki bunun tek örneği ben değilim. İnanmıyorsanız sınıf arkadaşlarınıza ve eğitmenlerinize sorun :))) Anne babalar buradan size sesleniyorum: Çocuğunuzun ileride pole dansçı olmasını istemiyorsanız bale yapmasını engellemeyin!

Peki tüm bunların Burcu Yüce ile ilgisi ne?.. Çünkü o okullu bir balerin, bu işin ilmine senelerce emek vermiş ve buna rağmen yine de pole dansın büyüsüne kendini kaptırmış. Dolayısıyla bütün teorim şu anda çökmüş bulunuyor: Anne babalar! Çocuğunuzu senelerce konservatuara gönderseniz bile ileride pole dansçı olmasını engelleyemezsiniz! Ama Burcu Yüce tüm dans kariyeri boyunca ailesinin desteğini her zaman yanı başında hissetmiş şanslı insanlardan biri... Ve daha 5 yaşındayken "sadece dans etmek istediğini" fark etmiş. İnsanın hayattaki amacını 5 yaşında fark etmesinin ne kadar büyük bir hediye olduğunu hayal edebiliyor musunuz?

Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı Bale Bölümü ve Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu’ndan mezun olan Burcu Yüce, spor yönetimi ve organizasyonları üzerine yüksek lisans yapmış. Ankara Devlet Opera ve Balesi, Ankara Devlet Tiyatroları ve Ankara Sanat Tiyatrosunda sayısız sezonda çeşitli temsillerde görev almış. Üç sene kadar Sultans Of The Dance ve The Fire Of Anatolia ile çalışmış. Pek çok devlet okulu, özel okullar ve sağlık klüplerinde eğitmen ve antrenör olarak görev yapmış. Aynı zamanda Çengi Performing Arts’ın kurucu ortaklarından biri olan Burcu onca akademik kariyerin üzerine gitmiş kalbini pole'a kaptırmış :)

Pole Dansa nasıl başladın?

2004 senesinde Avrupa'da dans eden bir arkadaşımın bana tanıttığı Pole sporuna aşık oluşumla başladı.

İlk nemesis’in hangisiydi?

No-hands brass monkey...

Şu anda hangi hareket üzerinde çalışıyorsun?

Machine-gun bağlamaları ve deadlift pozları...

Sana göre ideal bir antrenmanın anatomisi nasıl olmalı?

Çalışılacak harekete uygun, doğru bir warm-up... Bol pratikli, ayrıntılı hareket tekniği çalışma ve diğer poz-dans hareketleri ile bağlama... Yeterli güç ve esneklik için gerekli egzersizleri yapma..

İyi bir eğitmenden ne beklersin?

Doğru teknik, doğru anlatım, doğru yönlendirme ve doğru spotting teknikleri...

En büyük destekçin kim?

Canım ailem...

Rest day...

Pole Blues’la ve yoğun antrenman dönemlerinde yorgunlukla nasıl savaşırsın?

Düzgün beslenme, iyi bir dinlenme ve düzenli masaj.

Nasıl beslenirsin?

Vejetaryen besleniyorum...

Favori antrenman sonrası yiyecek/içeceğin?

Meyve, sebze... Meyve ve sebze suları... Ve tahıllar...


Güncel stretching hedeflerin neler?

180 derecede misiniz? 270'e de ulaşabilirsiniz... Belirlenen aylık haftalık hedefler için her gün çalışmak...

Favori stretching ipuçların?

Isınma öncesi ısınma teknikleri...

Eğitmen olmak sana neler kattı?

Paylaşmak, paylaştıkça çoğalmayı deneyimlemek harika bir his...

Sana göre Pole’a en çok yakışan müzik türü hangisi?

Bu nasıl bir performans düşündüğünüz ve yapmak istediğinize göre değişkenlik gösterir.. Verilmek istenen mesaj ve ruh bazen kalplere dokunur, düşündürür bazen de adrenalinden herkesi uçurur... Bu sebeple spesifik bir görüşüm yok... Bence her müzik türüne uygun performans yapılabilir... Sınırlama yok..

Pole stilini nasıl tanımlarsın?

Uzun yıllara dayanan bir dans geçmişim var... Her şeyi birbirine sentezlemeyi çok seviyorum... Müzik seçiminden kostüm ve ışığa kadar tüm bir hikaye anlatımının olduğu performanslar kurguluyorum genelde...

Klasik bale, sema, oryantal, modern dans, akrobasi,
tango, salon dansları, aerial sirk vepole dans ile uğraşan
ve farklı disiplinleri sentezleyen çok yönlü bir sanatçı...
Performansçı kimliğinle eğitmen kimliğin hayali birer kahraman olarak tanışsalar sence anlaşırlar mıydı ya da bu nasıl bir karşılaşma olurdu?

Bazen fırtınalı, bazen çocuklar gibi şen...


Koreografi hazırlarken nasıl bir yol izlersin?

Önce iskeleti oluşturup sonra ayrıntılı temizlik... Küçük kombinler ve sonra bağlama... Müzikle beraber parça parça çalışıp birleştirme... En sonunda da genel ayrıntı çalışması.

Vazgeçemediğin pole hareketi?

Tüm wave hareketleri... Bodywave, legwave vs.

Fotoğraf: Uğur Utku Sezer



Pole dışında Pole için seni en çok destekleyen aktiviteler neler?

Anti-gravity yoga ve bol dans...

Favori pole fotoğrafın?



Favori Pole yıldızın?

Felix Cane 

Bize iham verici bir pole videosu tavsiye eder misin?

Saulo Sarmiento @KKL Luzern SWAN LAKE




Antrenmanların için sana ilham veren bir görsel ya da özlü sözü bizlerle paylaşır mısın?

“İstikbal göklerdedir.”

Instagram’da kimleri takip edelim?

Günümüzde bunun için uzun bir liste oluşturabiliriz 2003-2004 senelerinde ve onu takip eden senelere nazaran... Herkesin stiline ve bakış açısına göre degişiklik gösteren bir konu... Birçok ülkeden birçok sporcuyu takip ediyorum... Hem erkek, hem kadın tekniklerine bakıyorum... Tavsiyem mümkün olduğu kadar çok kişiyi takip...

Son günlerde sende Pole’un üzerine atlama isteği uyandıran şarkı?

Apocalyptica - Nothing Else Matters








No comments:

Post a Comment