Friday, October 14, 2016

Luna'nın vegan protein topları!

Dansçı ve sirkçi arkadaşlarımın bana içeriğini en çok sordukları spesiyalim Vegan Protein Topları'nın tarifini paylaşmanın zamanı geldi!


Ama öncelikle şunu söylemeliyim ki beni vegan zannedenler olsa da vegan değilim. Hatta size bu tarifleri verdikten sonra akşam ocakbaşına falan gidiyorum. Egzotik dersi çıkışında arkadaşlarımla işkembeciye gidip bol sarımsaklı sirkeli kelle paça gömüyorum. Amaaaaa vegan beslenme tarzını ve yemeklerini çok seviyorum ve evde mutfağımda bu tarz yemeklere çokça yer veriyorum.

Şimdi gelelim vegan protein toplarına...

Bu tarifin temel içeriği vegan protein tozu ve bunu evde kendim hazırlıyorum. Fakat bir beslenme uzmanı değilim ve sadece kendi beğeni, tecrübe ve tercihlerimi sizlerle paylaşıyorum onu da söylemeden geçmeyeyim.


LUNA'NIN VEGAN PROTEİN TOPLARI

Malzemeler:
(içinde bir ben yokum, duyan gelmiş..) 

1/2 bardak keten tohumu
1/2 bardak kenevir tohumu
1/2 bardak yulaf ezmesi
1/2 bardak iç kabak çekirdeği
1/2 bardak soya unu/kinoa unu
1/2 bardak çiğ kaju
1/2 bardak tahin
100 gr çekirdeği çıkarılmış hurma
3 tepeleme yemek kaşığı  kakao
3 yemek kaşığı keçi boynuzu tozu
1 fiske tuz
3/4 bardak su

Keten ve kenevir tohumunu öğütmek için özel bir cihazınız yoksa bunu evde denemenizi önermem. Ben bu gibi sert ve küçük tohumları alırken aktarda çektiriyorum.

Öğütülmüş tohumlar ve tüm katı, toz ve sıvı malzemeyi yani her şeyi mutfak robotunda bir araya getirin ve makinede hepsi birleşip tok bir macun kıvamına gelene kadar sabırla işleyin. Tabii suyu azar azar da ekleyebilirsiniz, ne olur ne olmaz! Yalnız bu işi bir el blender'ı ya da bir mini rondo'da yapmanın da pek mümkün olacağını zannetmiyorum, bu işlere meraklıysanız canavar gibi bir mutfak robotuna yatırım yapmanızı tavsiye ederim. Ama elinizin altında yoksa malzemeleri orantılı olarak azaltarak ya da bölerek işlemeyi deneyebilirsiniz.

Daha sonra, elde ettiğiniz malzemeyi elinizle yuvarlayıp toplar haline getirin. Bu ölçülerle yaklaşık 22-24 adet protein topu elde edeceksiniz. Ben birkaç saat havalandırdıktan sonra kavanoza koyup buzdolabında tutuyorum. Aslında buzdolabında bir kaç hafta rahat durur ama hazır yapmışken antrenmana ya da derse götürüp arkadaşlarınıza da ikram edebilirsiniz.

Protein değeri:

Aslında tarifle değil doğaçlama yemek yapan bir insanım, yani aynı nehirde yıkanamayacağınız gibi benim mutfağımda da aynı şeyin tıpkısını bir daha kolay kolay yiyemezsiniz ama bu tarifte ana hedef protein olduğu için özellikle tüm malzemeyi tek tek tartarak hazırladım ve nutritiondata.self.com'dan hepsinin besin değerlerini tek tek araştırıp hesapladım. Yaptığım hesaplamaya göre bu malzemelerle 23 adet protein topu elde ederseniz her biri toplam 5 gr bitkisel kaynaklı protein içeriyor olacak.

Yani 28 gramlık her bir adet protein topunda 5 gr protein var.  Dolayısıyla 28 gramında 7 gram protein bulunan bildiğiniz cızbız köfteden sadece 2 gram daha az!..

Bu da demektir ki iki adet protein topu (5x2=10 gr) + 1 bardak soya sütü ya da normal süt  (3gr) size antrenman sonrasında 13 gram protein sağlıyor!


HER BİRİNDE 5 GR. PROTEİN VAR

Haa ben bu aşırı lezzetli toplarla ilgilenmiyorum bana sadece vegan protein tozunun tarifini ver derseniz o da şöyle:

VEGAN PROTEİN TOZU

Malzemeler:

1/2 bardak keten tohumu
1/2 bardak kenevir tohumu
1/2 bardak yulaf ezmesi
1/2 bardak iç kabak çekirdeği
1/2 bardak soya unu/kinoa unu
1/2 bardak çiğ kaju

Sert tohumları aktarda çektirin ya da özel bir makineniz varsa onda öğütün, geri kalan malzemeyle karıştırıp mutfak robotunda toz haline getirin. Lezzet için kakao tarçın vs ekleyin, ister meyve suyu ister badem sütü, smoothie vs neyle isterseniz karıştırın için ya da kurabiyelerin içine koyun orası artık size kalmış :) Size göre anlamlı gerekli diğer malzemeleri de kafanıza göre eklersiniz. Bunu da yine kavanozda buzdolabında rahatlıkla bir kaç ay saklayabilirsiniz.

Afiyet olsun!

*Bu işlerle yakından ilgilenenler tohumların aktive edilmesi konusundan da haberdar olabilirler, ve dolayısıyla evet, bu tarifi kavrulmamış çiğ formdaki tohum ve yemişleri kullanıp bunları aktive ederek (yani bir gece suda bekletip canlandırarak ve fitik asit gibi maddelerden arındırarak) yapmak da mümkün ve muhtemelen bu şekilde su eklemek gerekmeyecektir ama yapısı ve dayanıklılık süresi farklılık gösterebilir. Ben denemedim ama siz denerseniz sonuçları lütfen paylaşın.




No comments:

Post a Comment